søndag 28. februar 2010

Det jeg vet om Skottland

Da har vi bestemt oss for at vi skal ta med oss syklene våre til skottland og Irland i sommer. Vi har derfor satt i gang med å lese oss opp på skotsk og irsk historie, kultur, klima, mat, kart… Jeg har fått ”ansvaret” for Skottland, og Anders tar seg av Irland.

Det kommer mye bra fra Skottland: Lagavulin, Laphroaig, Oban… Tja, det var det jeg kom på. Ellers vet jeg at mennene går med skjørt uten at de har noe under, at de er gjerrige og spiller sekkepipe at det regner mye, at de har sin egen Seljordsorm som heter Nessie, at vikingene har vært der (også), at de kanskje ikke er så fornøyde med å være en del av Storbritannia og at skotsk whisky skrives uten ”e” foran y’en – til syvende og sist vet jeg visst ikke så mye om Skottland.

Forøvrig er ikke all skotsk musikk fæl å høre på (les: Ikke all skotsk musikk er sekkepipe). Ta en titt/lytt på denne snutten:




Så nusselige…

1 kommentar:

  1. Veldig søt sang :)
    God tur til de britiske øyer i sommer!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...