onsdag 26. februar 2014

Bildeblogg: En dag i Dubai x2


Skrevet av Birgit 26.2.2014 i Cartagena

Skyskrapere i solnedgang


Jeg har vært i Kabul og på min vei mellom Colombia og Afghanistan har jeg hatt to dager i Dubai (en dag hver vei). Det er jo en spesiell plass og selv om det nesten var litt trist å være der på returen (stooore kontraster fra Kabul....) var vel oppholdene allikevel verdt et blogginnlegg i bilder.

På vei for å utforske Dubai (venter på metro'n)
Skyskraper med snurr
Det bygges mye...
Skyskrapere....
- og atter skyskrapere

Verdens høyeste bygning! Burj Khalifa er 828 meter høy og har 160 etasjer...
De små svarte prikkene er vindusvaskere. Snakk om evighetsarbeid!
De andre skyskraperene ser små ut ved siden av kjempeskyskraperen

Inne på Dubai Mall har de 1000 butikker. Hmmmm, jeg tror faktisk det er flere... Ja, i følge wikipedia er det verdens største kjøpesenter og inneholder 1400 butikker... Og viss du lurer på om jeg kjøpte noe annet enn kaffe, så er svaret nei. Jeg hadde jo tenkt å kjøpe meg et skjørt slik at jeg slapp å bruke sykkelshorts på seilturen fra Colombia til Panama, men jeg mistet motet av alle klesbutikkene. Så det blei det ikke noe av. Så tenkte jeg at noen små suvenirer til tantebarna hadde vært fint, men så mistet jeg motet av alle suvenirbutikkene. Jeg kjøpte en kopp kaffe isteden... Så tittet jeg litt på akvariumet, de gigantiske fontenene og skøytebanen (for det har de jo selvfølgelig inne på kjøpesenteret):












Ut på ettermiddagen kom Marit (Sjekk Marits blogg: Forunderlige verden). Vi tittet på skyskrapere i solnedgang over et glass halal margarita og tittet på skyskrapere etter solnedgang.

De hadde egen drinkliste, men "it's without alcohol"....
Som en liten digresjon kan det nevnes at etter at vi hadde drukket vår halal margarita, ble vi nysgjerrige på om det var vanskelig å få tak i alkohol på restauranter i Dubai. Senere på kvelden var vi i ved Dubai brygge med en mengde uterestauranter, og vi fant ikke en eneste som serverte alkohol. På hotellet vi bodde, derimot, hadde de bar som solgte vin. Vi tenkte at vi kunne avslutte dagen med et glass vin. Som sagt så gjort. Etter ett glass vin tenkte vi at vi kunne avslutte dagen med en flaske vin på rommet. Som sagt så gjort, men vi måtte ha flaska i en brun papirpose da vi tok den med opp på rommet. Det var riktignok helt lov å kjøpe en flaske vin og ta med på rommet, men flaska måtte ikke synes på vei mellom baren og rommet... Vinglassene trengte vi ikke å gjemme....









Ja, Dubai var stas på tur til Kabul og trist på tur tilbake. Eller, det var jo ikke selve Dubai som var trist, det var vel heller jeg som blei trist av Dubai. Men uavhengig av det, så var Dubai artig å besøke, men det holder strengt tatt med en dag...




For flere bilder; sjekk Lynvingen på Facebook.  








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...