Skrevet av Anders i San Pedro de Atacama, 18.5.2013
|
Sykkelshortsen er viktig for trivselen på sykkeltur! |
Det mest "aktive" klesplagget på sykkeltur er vel gjerne sykkelshortsen. Den avlaster deler av kroppsvekten og håndterer friksjon på måter som ingen andre klesplagg jeg kommer på er designet for å gjøre - spesielt med tanke på de relativt ømtålige kroppsområder det her er snakk om.
Jeg aksepterer dårlig design og passform langt mindre, og setter tilsvarende større pris på god design og passform, på sykkelshortsen enn for andre klær. Dette fører igjen til at gode sykkelshortser blir brukt i filler.
|
Ytterdøra hjemme er låst og vi er klare til å starte sykkelturen
- legg merke til de skarpe fargene på sykkelshortsen! |
Den shortsen jeg har brukt definitivt mest på denne turen er en som for 2 års tid siden var en av toppmodellene til Kalas - husker ikke helt navnet, men det var noe i retning "super duper ekstase evolution". Jeg synes faktisk den har levd opp til navnet. Riktignok nok ble strikken slakk, pad'en noe slingrete, fargene falma og gjennomsiktigheten vel stor på utsatte steder etter at den runda 10 000 km, men jeg tror ikke man kan forvente annet av et plagg som blir brukt så hardt som sykkelshortser blir!
På tross av de nevnte forringelser brukte jeg shortsen til den anslagsvis hadde logget rundt 14 - 15 000 km, de siste 3 000 km fikk jeg riktignok ikke lov av Birgit å bruke den i bebygde områder av hensyn til uskyldige og sarte tredjeparter vi måtte passere... Som en digresjon kan det nevnes at den forrige sykkelshortsen jeg likte like godt endte sine dager i en fullsatt spinningsal da den plutselig rakna langs store deler av sømmen til pad'en - heldigvis hadde jeg en ganske lang t-skjorte på meg...
Jeg er så fornøyd med sykkelshortsen at jeg syntes den fortjener en aldri så liten hyllest/ sluttrapport her - så om du skulle slumpe til å ha samme kroppsfasong som meg og får muligheten til å få tak i en slik sykkelshorts så foreslår jeg at du slår til umiddelbart.
|
Praktiske hvilestasjoner for syklister i Danmark
- komplett med luft til dekkene og drikkevann |
Min shorts har nå avsluttet sin tjeneste; den ble brent opp og asken ble gravd ned i
Atacamaørkenen. Bildene i denne bloggen er alle fra turen vår der sykkelshortsen har spilt en viktig rolle for trivselen.
|
Da vi kom til Tyskland kjøpte vi et kart i målestokk 1:2 000 000.
Vi kjøpte et nytt et dagen etter, da vi hadde syklet en hel dag uten å finne en eneste av veiene
eller et eneste av stedene vi var innom på kartet
|
|
Det var til tider vått gjennom Tyskland... |
|
I Tsjekkia var vi på omvisning hos Pilsner Urquell; jeg fikk vite at det visstnok ikke
var meningen med selvbetjening... |
|
Fremdeles i Plzen, Tsjekkia |
|
De har praktiske drikkestasjoner langs veiene i Østerrike også |
|
Vi pusta vel til tider like tungt - Østerrike |
|
Det var vel kona hans som bodde her da... - Østerrike |
|
Det var mange fine steder i Østerrike |
|
På den toppen var vi - Østerrike |
|
I Nauders, nær punktet der Østerrike, Sveits og Italia møtes |
|
Birgit sin versjon av en typisk sykkeldag i Sveits |
|
Jeg ble irettesatt da jeg inne hos bakeren kalte dette en baguett,
det er visst en fløyte... - Frankrike |
|
Sier du det ja... - Frankrike |
|
Man kan også trene annet i sykkelshorts - Frankrike |
|
Til høyre i bildet skimtes en Ñañdu (en lokal strutseart) som løp om kapp
med meg på den argentinske pampasen |
|
Tydeligvis forskjellig solfaktor på de ulike fargene
på stoffet i sykkelshortsen |
|
Litt salt etter en varm dag i sola - Chile |
|
En verdig avslutning på en veldig god sykkelshorts! |
Om du lurer på hva som skjuler seg bak teksten på sykkelshortsen, sjekk ut
Judo for fred.
For flere bilder; sjekk
Lynvingen på Facebook.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!