søndag 19. desember 2010

Snorkling i Sharm-el-Sheikh


Skrevet av Birgit 19.12.2010, Sharm-el-Sheikh

Anders har evnen til å synke som en stein. Han har dessuten evnen til å holde pusten unaturlig lenge. Når vi snorkler benytter Anders seg av evnene sine og synker til bunns som en stein og blir deretter liggende på havets bunn unaturlig lenge, noe som gjør fiskene nysgjerrige og meg smått nervøs. Det svømmer jo som kjent en Skrekkhai, også kalt Dødshaien, rundt her nede, og jeg er ikke alltid helt komfortabel med at Anders hele tiden bare forsvinner fra havets overflate og blir borte unaturlig lenge.




Uansett, hovedpoenget mitt er egentlig at fiskene blir meget nysgjerrige og stimer seg rundt den merkelige snorkleren som bare ligger på havbunnen – og det er jo en bra ting, får da får han tatt bilde av fiskene.



Hva min snorkling angår består den for det meste av å vake i overflaten og blåse vann ut av snorkelen da denne lekker og jeg hverken får til å synke som en stein eller trives med ikke å puste da jeg ikke har gjeller (litt usikker på om Anders faktisk har gjeller). Forøvrig synes jeg at vannet er litt kaldt, men at fiskene, selv her rett ved badestranda er utrolig fasinerende og jeg gleder meg derfor stort til dykkingen i morra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...