fredag 2. desember 2011

Anbefalt skjønnlitteratur: Birgits topp 7-liste

Jeg leser ikke mye skjønnlitteraur - rett og slett fordi jeg synes at, generelt sett, er historiene som fortelles i tradisjonelle romaner kjedeligere og mindre oppfinnsomme enn historier som faktisk har skjedd. Jeg forsøker meg riktignok på å lese skjønnlitteretur litt i rykk og napp og har en idé om at jeg skal lese en bok fra en kjent forfatter fra hvert land jeg besøker - noe jeg nesten har klart å følge opp. Men stort sett er jo historiebøkene fra de aktuelle landene mer interessante enn romanene...


Uansett, jeg har også kommet over gullkorn i skjønnlitteratursjangeren. Her er min liste med alle sju, delvis usortert:
  • Lost Horizon av James Hilton
  • Den siste viking av Johan Bojer
  • Kara Kush av Idries Shah
  • The ultimate hichhiker’s guide to the galaxy av Douglas Adams
  • Lord of the rings av JRR Tolkien
  • Intet nytt fra Vestfronten av Erich Maria Remarque
  • Sult av Knut Hamsun



Mer lesestoff:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...