fredag 2. desember 2011

Årets beste turbilder: Januar - juni 2011

Det er jo egentlig ”umulig” å velge ut månedens beste turbilde, men det er altså akkurat det jeg har forsøkt å gjøre.

Fra Gjætarhytta i Soknedalen hvor vi var i februar

I utgangspunktet syntes jeg jo at det var en strålende god idé, men jeg fant jo fort ut at jeg hadde gitt meg selv en nesten umulig oppgave. For å gjøre oppgaven litt lettere for meg selv, definerte jeg ”beste” til å bety noe sånt som det bildet jeg synes forteller mest om turen. Nå har det seg jo også sånn at vi har vært på mer enn en tur i måneden, så da måtte jeg bare velge ut en tur.

Nok prat, her er bildene:

JANUAR:
Dette er fra en pulk-trekke tur ved Selbusjøen. Siden Marit på den tiden dreiv å trente før hun gikk på ski over Grønland, stilte vi opp på pulktrekketrening og fylt pulker og sekker med mengder av vann og en garasjejekk. Valg av bilde fra turen ble tatt på bakgrunn av stilen på modellene; en kalvbeint og en hjulbeint står og sliter med hver sin del av ballasten. Ellers var vi også på en aldri så liten Harrytur i januar: Harrytur, men ingen svensketopp

FEBRUAR:
I februar hadde vi en fantstisk fin helgetur til Gjætarhytta i Soknedalen. Returen på søndagen var særdeles vindfull og dette bildet er tatt utenfor hytta før avreise.

MARS:
Mars var, for oss, måneden for de små turene. Små turer er jo små og det er en dum ting fordi de da er over nesten før de har begynt, men det er jo bedre enn ingenting! Dette bildet er fra Ladestien.


 APRIL:
Vi har kåret Åstfjorden til Sør-Trøndelags fineste padlefjord i vår egen meget uhøytidelige kåring. Bildet er fra påskepadling i Åstfjorden - en meget tåkete påskepadletur, men også fantastisk fin! 


MAI:
Da mai kom i år, etter en ganske lang og kald vinter, var vi overlykkelige da vi endelig kunne ta av piggdekkene på syklene, og endatil ta frem racersyklene (noe vi riktignok gjorde i april: Vårtegn: Racersyklistene spretter frem. Dette bildet er far en flott maidag langs Korsveien - riktignok før isen var gått, men det er jo detaljer... Våren har helt klart entret Trøndelagen.

JUNI:
Hele juni og juli var vi på padletur (Kysten er målet: Fra svenskegrensa til Trondheim) og velge ut bare ett bilde, er jo ikke så lett. Uansett et valg måtte tas og jeg valgte et bilde fra den dagen vi padlet rundt Lista. Etter å ha ligget værfast noen dager, fikk vi en fantastisk dag og padlet Lista i blikkstille hav. Noe av det mest fasienerende med padling er jo hvordan havet og været forandrer seg og hvor fort det skjer. Den ene dagen tenker vi at vi kommer aldri til å kunne padle her - havet er jo helt rabiat. Neste dag padler vi akkurat der i blikkstille van og lurer på hvor det ble av alt været.

Vi la forøvrig ut bilder for hver eneste dag på padelturen på bildebloggen vår. Se dem her: Kajakk



- legger ved en liten filmsnutt fra sommerens padletur som avsluttning på denne noe korte måten å oppsummere første halvdel av turåret 2011



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...